Kategorier Varumärken

Kampen om opinionen : politisk kommunikation under svenska valrörelser (häftad)

Valdagen är demokratins högtidsstund, men utan en intensiv valrörelse och kamp om opinionen skulle valdagen förlora demokratisk betydelse. Demokratin förutsätter val, och val förutsätter valrörelser för att vara demokratiskt meningsfulla. Kärnan i dessa valrörelser är den politiska kommunikationen. Kampen om opinionen granskar därför den politiska kommunikationen under svenska valrörelser. Boken innehåller både teoretiska översikter av och aktuell forskning om bland annat partiernas sätt att bedriva valkampanjer, mediernas sätt att bevaka valrörelser samt olika kampanj- och medieeffekter under svenska valrörelser. I boken behandlas också väljarbeteendet under svenska valrörelser och hur viktiga valrörelserna är för att förklara människors politiska engagemang och valutgången. Särskilt fokus riktas mot de senaste svenska valrörelserna. Författarna tar upp de viktigaste trenderna i den politiska kommunikationen under svenska valrörelser, inte minst mot bakgrund av den snabba medieutvecklingen och dess betydelse för kampen om opinionen. Jesper Strömbäck är professor i journalistik och medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot politisk kommunikation vid Mittuniversitetet. Han är också forskningsledare för centrumbildningen DEMICOM vid Mittuniversitetet. Lars Nord är innehavare av Thorbjörn Fälldins professur i politisk kommunikation vid Mittuniversitetet i Sundsvall samt föreståndare för centrumbildningen DEMICOM vid Mittuniversitetet.    Format Häftad   Omfång 333 sidor   Språk Svenska   Förlag SNS Förlag   Utgivningsdatum 2013-09-10   Medverkande Jesper Strömbäck   Medverkande Lars Nord   Medverkande Patrik Sundström   ISBN 9789186949389  . Böcker.
Valdagen är demokratins högtidsstund, men utan en intensiv valrörelse och kamp om opinionen skulle valdagen förlora demokratisk betydelse. Demokratin förutsätter val, och val förutsätter valrörelser för att vara demokratiskt meningsfulla. Kärnan i dessa valrörelser är den politiska kommunikationen. Kampen om opinionen granskar därför den politiska kommunikationen under svenska valrörelser. Boken innehåller både teoretiska översikter av och aktuell forskning om bland annat partiernas sätt att bedriva valkampanjer, mediernas sätt att bevaka valrörelser samt olika kampanj- och medieeffekter under svenska valrörelser. I boken behandlas också väljarbeteendet under svenska valrörelser och hur viktiga valrörelserna är för att förklara människors politiska engagemang och valutgången. Särskilt fokus riktas mot de senaste svenska valrörelserna. Författarna tar upp de viktigaste trenderna i den politiska kommunikationen under svenska valrörelser, inte minst mot bakgrund av den snabba medieutvecklingen och dess betydelse för kampen om opinionen. Jesper Strömbäck är professor i journalistik och medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot politisk kommunikation vid Mittuniversitetet. Han är också forskningsledare för centrumbildningen DEMICOM vid Mittuniversitetet. Lars Nord är innehavare av Thorbjörn Fälldins professur i politisk kommunikation vid Mittuniversitetet i Sundsvall samt föreståndare för centrumbildningen DEMICOM vid Mittuniversitetet.    Format Häftad   Omfång 333 sidor   Språk Svenska   Förlag SNS Förlag   Utgivningsdatum 2013-09-10   Medverkande Jesper Strömbäck   Medverkande Lars Nord   Medverkande Patrik Sundström   ISBN 9789186949389  . Böcker.

Kampen om opinionen : politisk kommunikation under svenska valrörelser (häftad)

Valdagen är demokratins högtidsstund, men utan en intensiv valrörelse och kamp om opinionen skulle valdagen förlora demokratisk betydelse. Demokratin förutsätter val, och val förutsätter valrörelser för att vara demokratiskt meningsfulla. Kärnan i dessa valrörelser är den politiska kommunikationen. Kampen om opinionen granskar därför den politiska kommunikationen under svenska valrörelser. Boken innehåller både teoretiska översikter av och aktuell forskning om bland annat partiernas sätt att bedriva valkampanjer, mediernas sätt att bevaka valrörelser samt olika kampanj- och medieeffekter under svenska valrörelser. I boken behandlas också väljarbeteendet under svenska valrörelser och hur viktiga valrörelserna är för att förklara människors politiska engagemang och valutgången. Särskilt fokus riktas mot de senaste svenska valrörelserna. Författarna tar upp de viktigaste trenderna i den politiska kommunikationen under svenska valrörelser, inte minst mot bakgrund av den snabba medieutvecklingen och dess betydelse för kampen om opinionen. Jesper Strömbäck är professor i journalistik och medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot politisk kommunikation vid Mittuniversitetet. Han är också forskningsledare för centrumbildningen DEMICOM vid Mittuniversitetet. Lars Nord är innehavare av Thorbjörn Fälldins professur i politisk kommunikation vid Mittuniversitetet i Sundsvall samt föreståndare för centrumbildningen DEMICOM vid Mittuniversitetet. Format Häftad Omfång 333 sidor Språk Svenska Förlag SNS Förlag Utgivningsdatum 2013-09-10 Medverkande Jesper Strömbäck Medverkande Lars Nord Medverkande Patrik Sundström ISBN 9789186949389

Detaljer

Pris 279kr
Storlek -
Kategori bocker

Ladda ner appen

Köp, sälj & upptäck med PLICK

Hur funkar Plick?

Hur köper jag på Plick?

Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?

1. Sök

Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg

2. Snacka

Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!

3. Köp!

Hur säljer jag på Plick?

Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!

1. Fota

Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.

2. Tagga

Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas

3. Sälj!

Hämta appen!

Hej!

I plick-appen har du fri tillgång till alla funktioner och kan gratis lägga upp saker till försäljning. ladda hem appen gratis för att köpa, sälja, följa och likea. plick finns på App Store och Google Play!

Gå till App Store Gå till Google Play Android app on Google Play