Kategorier Varumärken

Hur man blir entreprenör : en psykologisk studie (bok, danskt band)

Boken handlar om personligheten hos sex entreprenörer, som var och en startat och drivit upp ett eller flera framgångsrika, egna företag. Finns det gemensamma personliga egenskaper hos de här entreprenörerna? I så fall, vilka är de, och vilken roll har de spelat, när det gäller att starta och driva företag? Hypotesen är, att personlighetsmässiga faktorer spelar en avgörande roll för deras framgångar. Därför är det viktigt att belysa entreprenörernas personlighet och de bakomliggande faktorer, som har format dem. Kan man identifiera drivkrafter? Vad har varit och är betydelsefullt i personernas omgivning i termer av andra personer, händelser i livet, plats i syskonskaran och liknande? Hur kan man på bästa sätt utveckla och stödja entreprenörskap? Det kan röra allt från föräldraskap till skola och olika former av företagsstöd. Läsare kan vara alla, som har ett intresse för entreprenöriella frågor. Flera av entreprenörerna har gått igenom personliga svårigheter. Robert af Jochnick kämpade med dyslexi och stamning. Olof Stenhammar skickades bort ifrån familjen vid tidig ålder. Monica Lindstedt sattes som en av tre flickor i en katolsk skola med 600 pojkar i Bayern och utan att kunna tyska. Daniel Mühlbach var dyslektisk. Författarens huvudsakliga slutsatser av den här psykologiska studien blir att: svårigheter kan leda till en stark drivkraft att prestera, förutsatt att en tillräckligt välfungerande personlighet och en mogen samvetsfunktion finns på plats. Samma sak gäller för personer vars vårdnadshavare har idealiserat dem i hög grad. Motgångar kan leda till att man lär sig hitta kreativa lösningar på problem, att man tvingas vara uthållig, att man förstår att det inte är så farligt att ta risker, att man lär sig tycka om förändring och söker problemlösning och, att en kaotisk situation inte avskräcker. Alla dessa egenskaper är vad som krävs för att starta och driva framgångsrikt företagande. En generell slutsats blir att vi människor klarar mycket mer än vi tror och därför har en tendens att underskatta värdet av kriser och svårigheter.    Format Danskt band   Omfång 168 sidor   Språk Svenska   Förlag Ekerlids   Utgivningsdatum 2020-09-30   ISBN 9789188849748  . Böcker.
Boken handlar om personligheten hos sex entreprenörer, som var och en startat och drivit upp ett eller flera framgångsrika, egna företag. Finns det gemensamma personliga egenskaper hos de här entreprenörerna? I så fall, vilka är de, och vilken roll har de spelat, när det gäller att starta och driva företag? Hypotesen är, att personlighetsmässiga faktorer spelar en avgörande roll för deras framgångar. Därför är det viktigt att belysa entreprenörernas personlighet och de bakomliggande faktorer, som har format dem. Kan man identifiera drivkrafter? Vad har varit och är betydelsefullt i personernas omgivning i termer av andra personer, händelser i livet, plats i syskonskaran och liknande? Hur kan man på bästa sätt utveckla och stödja entreprenörskap? Det kan röra allt från föräldraskap till skola och olika former av företagsstöd. Läsare kan vara alla, som har ett intresse för entreprenöriella frågor. Flera av entreprenörerna har gått igenom personliga svårigheter. Robert af Jochnick kämpade med dyslexi och stamning. Olof Stenhammar skickades bort ifrån familjen vid tidig ålder. Monica Lindstedt sattes som en av tre flickor i en katolsk skola med 600 pojkar i Bayern och utan att kunna tyska. Daniel Mühlbach var dyslektisk. Författarens huvudsakliga slutsatser av den här psykologiska studien blir att: svårigheter kan leda till en stark drivkraft att prestera, förutsatt att en tillräckligt välfungerande personlighet och en mogen samvetsfunktion finns på plats. Samma sak gäller för personer vars vårdnadshavare har idealiserat dem i hög grad. Motgångar kan leda till att man lär sig hitta kreativa lösningar på problem, att man tvingas vara uthållig, att man förstår att det inte är så farligt att ta risker, att man lär sig tycka om förändring och söker problemlösning och, att en kaotisk situation inte avskräcker. Alla dessa egenskaper är vad som krävs för att starta och driva framgångsrikt företagande. En generell slutsats blir att vi människor klarar mycket mer än vi tror och därför har en tendens att underskatta värdet av kriser och svårigheter.    Format Danskt band   Omfång 168 sidor   Språk Svenska   Förlag Ekerlids   Utgivningsdatum 2020-09-30   ISBN 9789188849748  . Böcker.

Hur man blir entreprenör : en psykologisk studie (bok, danskt band)

Boken handlar om personligheten hos sex entreprenörer, som var och en startat och drivit upp ett eller flera framgångsrika, egna företag. Finns det gemensamma personliga egenskaper hos de här entreprenörerna? I så fall, vilka är de, och vilken roll har de spelat, när det gäller att starta och driva företag? Hypotesen är, att personlighetsmässiga faktorer spelar en avgörande roll för deras framgångar. Därför är det viktigt att belysa entreprenörernas personlighet och de bakomliggande faktorer, som har format dem. Kan man identifiera drivkrafter? Vad har varit och är betydelsefullt i personernas omgivning i termer av andra personer, händelser i livet, plats i syskonskaran och liknande? Hur kan man på bästa sätt utveckla och stödja entreprenörskap? Det kan röra allt från föräldraskap till skola och olika former av företagsstöd. Läsare kan vara alla, som har ett intresse för entreprenöriella frågor. Flera av entreprenörerna har gått igenom personliga svårigheter. Robert af Jochnick kämpade med dyslexi och stamning. Olof Stenhammar skickades bort ifrån familjen vid tidig ålder. Monica Lindstedt sattes som en av tre flickor i en katolsk skola med 600 pojkar i Bayern och utan att kunna tyska. Daniel Mühlbach var dyslektisk. Författarens huvudsakliga slutsatser av den här psykologiska studien blir att: svårigheter kan leda till en stark drivkraft att prestera, förutsatt att en tillräckligt välfungerande personlighet och en mogen samvetsfunktion finns på plats. Samma sak gäller för personer vars vårdnadshavare har idealiserat dem i hög grad. Motgångar kan leda till att man lär sig hitta kreativa lösningar på problem, att man tvingas vara uthållig, att man förstår att det inte är så farligt att ta risker, att man lär sig tycka om förändring och söker problemlösning och, att en kaotisk situation inte avskräcker. Alla dessa egenskaper är vad som krävs för att starta och driva framgångsrikt företagande. En generell slutsats blir att vi människor klarar mycket mer än vi tror och därför har en tendens att underskatta värdet av kriser och svårigheter. Format Danskt band Omfång 168 sidor Språk Svenska Förlag Ekerlids Utgivningsdatum 2020-09-30 ISBN 9789188849748

Detaljer

Pris 229kr
Storlek -
Kategori bocker

Ladda ner appen

Köp, sälj & upptäck med PLICK

Hur funkar Plick?

Hur köper jag på Plick?

Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?

1. Sök

Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg

2. Snacka

Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!

3. Köp!

Hur säljer jag på Plick?

Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!

1. Fota

Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.

2. Tagga

Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas

3. Sälj!

Hämta appen!

Hej!

I plick-appen har du fri tillgång till alla funktioner och kan gratis lägga upp saker till försäljning. ladda hem appen gratis för att köpa, sälja, följa och likea. plick finns på App Store och Google Play!

Gå till App Store Gå till Google Play Android app on Google Play