Othello (lättläst) (inbunden)
Othello (lättläst) (inbunden)
Utanför en krog står två män och pratar. De är upprörda och svär över en general de båda hatar - Othello. En plan tar form i de båda männens huvud, en hämnd som slutar på ett fruktansvärt sätt. Shakespeares drama om häftig svartsjuka, falskspel och ond bråd död kan liknas vid en modern såpa. Här i en stram lättläst bearbetning av Malin Lindroth. Eva Edes suggestiva bilder förstärker det kusliga triangeldramat kring moren Othello, hans älskade Desdemona och den dubbelspelande Jago. Othello är en pjäs som spelas om och om igen över hela världen. Den skrevs cirka 1604 och utspelas i Venedig. Format Inbunden Omfång 115 sidor Språk Svenska Förlag LL-förlaget Utgivningsdatum 2008-02-04 Medverkande Malin Lindroth Medverkande Eva Ede ISBN 9789170531958
Detaljer
Pris | 169kr |
Storlek | - |
Kategori | bocker |
Hur funkar Plick?
Hur köper jag på Plick?
Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?
1. Sök
Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg
2. Snacka
Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!
3. Köp!
Hur säljer jag på Plick?
Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!
1. Fota
Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.
2. Tagga
Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas
3. Sälj!