Kategorier Varumärken

Slaget om rut : 20 år med Hemfrid (inbunden)

Under tidigt 90-tal grundade Monica Lindstedt tillsammans med två vänner tidningen Metro. Senare sålde hon sin tredjedel till Jan Stenbeck. Med sig hade hon en insikt om att hon nog egentligen var en entreprenör och inte en storbolagsperson. Författaren hade en idé om ett nytt sorts tjänsteföretag. Hon ville lösa ett problem som emanerade ur hennes egen liv. Med dubbla karriärer och flera barn hemma var det svårt att få livet att gå ihop. Idén var att erbjuda hushållsnära tjänster till privatpersoner - i första hand via arbetsgivaren, som en löneförmån. Övertygad om att behovet fanns grundade Monica Lindstedt Hemfrid i mars 1996. Men även om behovet fanns skulle ta flera år innan företaget började visa svarta siffror. Det tog tid att bygga upp den organisation och det strukturkapital som verksamheten krävde för att nå lönsamhet. Det tog också år av lobbyarbete för att bana väg för RUT-avdraget, som infördes 2007. 2016 fyller Hemfrid 20 år. Fram till nu har företaget varit en spännande tillväxtresa som utmanat etablerade politiska föreställningar och samhällsvärderingar. Företaget var först i en ny bransch och har banat väg för tiotusentals efterföljare, ofta kvinnliga entreprenörer som vågat ta steget till att starta eget. Branschen sysselsätter idag mer än 20 000 människor, många av dem är utlandsfödda. Boken är ett tidsdokument som beskriver tillblivelsen av RUT-reformen - en reform som blivit ett politiskt begrepp i en bransch som förändrat svenskarnas syn på den privata tjänstesektorn. Men boken är också en spännande berättelse om en entreprenörs resa i med- och motgång. Hur gör man egentligen när man bygger ett företag? Vad måste till och hur orkar man?    Format Inbunden   Omfång 126 sidor   Språk Svenska   Förlag Ekerlids   Utgivningsdatum 2016-04-15   Medverkande Carl Åkesson   Medverkande Mikaela Järgården   Medverkande Susanne Bark   ISBN 9789188193278  . Böcker.
Under tidigt 90-tal grundade Monica Lindstedt tillsammans med två vänner tidningen Metro. Senare sålde hon sin tredjedel till Jan Stenbeck. Med sig hade hon en insikt om att hon nog egentligen var en entreprenör och inte en storbolagsperson. Författaren hade en idé om ett nytt sorts tjänsteföretag. Hon ville lösa ett problem som emanerade ur hennes egen liv. Med dubbla karriärer och flera barn hemma var det svårt att få livet att gå ihop. Idén var att erbjuda hushållsnära tjänster till privatpersoner - i första hand via arbetsgivaren, som en löneförmån. Övertygad om att behovet fanns grundade Monica Lindstedt Hemfrid i mars 1996. Men även om behovet fanns skulle ta flera år innan företaget började visa svarta siffror. Det tog tid att bygga upp den organisation och det strukturkapital som verksamheten krävde för att nå lönsamhet. Det tog också år av lobbyarbete för att bana väg för RUT-avdraget, som infördes 2007. 2016 fyller Hemfrid 20 år. Fram till nu har företaget varit en spännande tillväxtresa som utmanat etablerade politiska föreställningar och samhällsvärderingar. Företaget var först i en ny bransch och har banat väg för tiotusentals efterföljare, ofta kvinnliga entreprenörer som vågat ta steget till att starta eget. Branschen sysselsätter idag mer än 20 000 människor, många av dem är utlandsfödda. Boken är ett tidsdokument som beskriver tillblivelsen av RUT-reformen - en reform som blivit ett politiskt begrepp i en bransch som förändrat svenskarnas syn på den privata tjänstesektorn. Men boken är också en spännande berättelse om en entreprenörs resa i med- och motgång. Hur gör man egentligen när man bygger ett företag? Vad måste till och hur orkar man?    Format Inbunden   Omfång 126 sidor   Språk Svenska   Förlag Ekerlids   Utgivningsdatum 2016-04-15   Medverkande Carl Åkesson   Medverkande Mikaela Järgården   Medverkande Susanne Bark   ISBN 9789188193278  . Böcker.

Slaget om rut : 20 år med Hemfrid (inbunden)

Under tidigt 90-tal grundade Monica Lindstedt tillsammans med två vänner tidningen Metro. Senare sålde hon sin tredjedel till Jan Stenbeck. Med sig hade hon en insikt om att hon nog egentligen var en entreprenör och inte en storbolagsperson. Författaren hade en idé om ett nytt sorts tjänsteföretag. Hon ville lösa ett problem som emanerade ur hennes egen liv. Med dubbla karriärer och flera barn hemma var det svårt att få livet att gå ihop. Idén var att erbjuda hushållsnära tjänster till privatpersoner - i första hand via arbetsgivaren, som en löneförmån. Övertygad om att behovet fanns grundade Monica Lindstedt Hemfrid i mars 1996. Men även om behovet fanns skulle ta flera år innan företaget började visa svarta siffror. Det tog tid att bygga upp den organisation och det strukturkapital som verksamheten krävde för att nå lönsamhet. Det tog också år av lobbyarbete för att bana väg för RUT-avdraget, som infördes 2007. 2016 fyller Hemfrid 20 år. Fram till nu har företaget varit en spännande tillväxtresa som utmanat etablerade politiska föreställningar och samhällsvärderingar. Företaget var först i en ny bransch och har banat väg för tiotusentals efterföljare, ofta kvinnliga entreprenörer som vågat ta steget till att starta eget. Branschen sysselsätter idag mer än 20 000 människor, många av dem är utlandsfödda. Boken är ett tidsdokument som beskriver tillblivelsen av RUT-reformen - en reform som blivit ett politiskt begrepp i en bransch som förändrat svenskarnas syn på den privata tjänstesektorn. Men boken är också en spännande berättelse om en entreprenörs resa i med- och motgång. Hur gör man egentligen när man bygger ett företag? Vad måste till och hur orkar man? Format Inbunden Omfång 126 sidor Språk Svenska Förlag Ekerlids Utgivningsdatum 2016-04-15 Medverkande Carl Åkesson Medverkande Mikaela Järgården Medverkande Susanne Bark ISBN 9789188193278

Detaljer

Pris 249kr
Storlek -
Kategori bocker

Ladda ner appen

Köp, sälj & upptäck med PLICK

Hur funkar Plick?

Hur köper jag på Plick?

Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?

1. Sök

Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg

2. Snacka

Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!

3. Köp!

Hur säljer jag på Plick?

Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!

1. Fota

Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.

2. Tagga

Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas

3. Sälj!

Hämta appen!

Hej!

I plick-appen har du fri tillgång till alla funktioner och kan gratis lägga upp saker till försäljning. ladda hem appen gratis för att köpa, sälja, följa och likea. plick finns på App Store och Google Play!

Gå till App Store Gå till Google Play Android app on Google Play