Kategorier Varumärken

Utvecklingssamtal : en handbok för chefer (häftad)

Det här är en praktisk handbok i hur du håller utvecklingssamtal med dina medarbetare. Du får enkla mallar att följa och ett helt smörgåsbord med verktyg, frågor och tips, där du väljer det just du behöver i din verksamhet. Bokens fokus ligger på utvecklingssamtalet. Du får också tips om hur du bedömer medarbetarnas kompetens, hur du genomför krissamtal, och hur du följer upp arbetet under året. Boken riktar sig till chefer på olika nivåer. Det spelar ingen roll om arbetsgivaren är stor eller liten, om det är ett privat företag, en organisation, kommun, region eller en statlig verksamhet. Alla ledare behöver avsätta tid för samtal med sina medarbetare, så att de utvecklas och mår bra. Innehållsförteckning Motivation och trygghet i arbetslivet Medarbetarprocessen Styrning och förändring Skärpt lagstiftning Årsschema Kompetensbedömningar Bedömningskriterier Bedömningsnivåer Att framföra bedömningar Utvecklingssamtal Före utvecklingssamtalet Under utvecklingssamtalet Utvecklingssamtalets punkter Krissamtal Före krissamtalet Under och efter krissamtal Lönesamtal Uppföljningssamtal Chefens olika utmaningar Återkoppling i vardagen Om författaren Efter 30 års erfarenhet av personalfrågor bestämde hon sig. Det hade blivit dags att samla tankarna om hur viktig den kontinuerliga kontakten mellan medarbetare och chef är i det dagliga arbetet. Resultatet blev boken Utvecklingssamtal – en handbok för chefer. Den handlar givetvis om tips och råd inför utvecklingssamtalen, men en del ledarskapsråd har också smugit sig in mellan raderna. Gunilla är övertygad om att utvecklingssamtal – om de används rätt – är grunden för att skapa en givande relation mellan chef och medarbetare. Efter utvecklingssamtalet ska de båda parterna kunna kommunicera på ett tydligt och ledigt sätt under alla årets 200 arbetsdagar. Recensioner
Det här är en praktisk handbok i hur du håller utvecklingssamtal med dina medarbetare. Du får enkla mallar att följa och ett helt smörgåsbord med verktyg, frågor och tips, där du väljer det just du behöver i din verksamhet. Bokens fokus ligger på utvecklingssamtalet. Du får också tips om hur du bedömer medarbetarnas kompetens, hur du genomför krissamtal, och hur du följer upp arbetet under året. Boken riktar sig till chefer på olika nivåer. Det spelar ingen roll om arbetsgivaren är stor eller liten, om det är ett privat företag, en organisation, kommun, region eller en statlig verksamhet. Alla ledare behöver avsätta tid för samtal med sina medarbetare, så att de utvecklas och mår bra. Innehållsförteckning Motivation och trygghet i arbetslivet Medarbetarprocessen Styrning och förändring Skärpt lagstiftning Årsschema Kompetensbedömningar Bedömningskriterier Bedömningsnivåer Att framföra bedömningar Utvecklingssamtal Före utvecklingssamtalet Under utvecklingssamtalet Utvecklingssamtalets punkter Krissamtal Före krissamtalet Under och efter krissamtal Lönesamtal Uppföljningssamtal Chefens olika utmaningar Återkoppling i vardagen Om författaren Efter 30 års erfarenhet av personalfrågor bestämde hon sig. Det hade blivit dags att samla tankarna om hur viktig den kontinuerliga kontakten mellan medarbetare och chef är i det dagliga arbetet. Resultatet blev boken Utvecklingssamtal – en handbok för chefer. Den handlar givetvis om tips och råd inför utvecklingssamtalen, men en del ledarskapsråd har också smugit sig in mellan raderna. Gunilla är övertygad om att utvecklingssamtal – om de används rätt – är grunden för att skapa en givande relation mellan chef och medarbetare. Efter utvecklingssamtalet ska de båda parterna kunna kommunicera på ett tydligt och ledigt sätt under alla årets 200 arbetsdagar. Recensioner

Utvecklingssamtal : en handbok för chefer (häftad)

Det här är en praktisk handbok i hur du håller utvecklingssamtal med dina medarbetare. Du får enkla mallar att följa och ett helt smörgåsbord med verktyg, frågor och tips, där du väljer det just du behöver i din verksamhet. Bokens fokus ligger på utvecklingssamtalet. Du får också tips om hur du bedömer medarbetarnas kompetens, hur du genomför krissamtal, och hur du följer upp arbetet under året. Boken riktar sig till chefer på olika nivåer. Det spelar ingen roll om arbetsgivaren är stor eller liten, om det är ett privat företag, en organisation, kommun, region eller en statlig verksamhet. Alla ledare behöver avsätta tid för samtal med sina medarbetare, så att de utvecklas och mår bra. Innehållsförteckning Motivation och trygghet i arbetslivet Medarbetarprocessen Styrning och förändring Skärpt lagstiftning Årsschema Kompetensbedömningar Bedömningskriterier Bedömningsnivåer Att framföra bedömningar Utvecklingssamtal Före utvecklingssamtalet Under utvecklingssamtalet Utvecklingssamtalets punkter Krissamtal Före krissamtalet Under och efter krissamtal Lönesamtal Uppföljningssamtal Chefens olika utmaningar Återkoppling i vardagen Om författaren Efter 30 års erfarenhet av personalfrågor bestämde hon sig. Det hade blivit dags att samla tankarna om hur viktig den kontinuerliga kontakten mellan medarbetare och chef är i det dagliga arbetet. Resultatet blev boken Utvecklingssamtal – en handbok för chefer. Den handlar givetvis om tips och råd inför utvecklingssamtalen, men en del ledarskapsråd har också smugit sig in mellan raderna. Gunilla är övertygad om att utvecklingssamtal – om de används rätt – är grunden för att skapa en givande relation mellan chef och medarbetare. Efter utvecklingssamtalet ska de båda parterna kunna kommunicera på ett tydligt och ledigt sätt under alla årets 200 arbetsdagar. Recensioner "Detta är en föredömligt kortfattad handledning och inspirationskälla, avsedd för chefer som ska hålla i en serie utvecklingssamtal med anställda." - Lena Löfgren Bjerner, BTJ-häftet nr 16/2016 "En av de bästa delarna i ett ledarskap är att se sina anställda utvecklas och må bra. Den känslan är värd allt. Den här lilla boken har verktygen som kommer göra din resa mot den där känslan väldigt mycket enklare." - Jan Malmberg, Sveriges Byggindustrier "Värt att läsa både för medarbetare och arbetsgivare." - Zizi Krantz, Affärschef Samtrafiken AB -- Det här är en bok för dig som är intresserad av utvecklingssamtal, medarbetarsamtal, kompetens, kompetensbedömning, återkoppling, feedback, svåra samtal, krissamtal och lönesamtal. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid. Format Häftad Omfång 81 sidor Språk Svenska Förlag Eget förlag Utgivningsdatum 2016-05-16 ISBN 9789186951214

Detaljer

Pris 105kr
Storlek -
Kategori bocker

Ladda ner appen

Köp, sälj & upptäck med PLICK

Hur funkar Plick?

Hur köper jag på Plick?

Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?

1. Sök

Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg

2. Snacka

Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!

3. Köp!

Hur säljer jag på Plick?

Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!

1. Fota

Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.

2. Tagga

Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas

3. Sälj!

Hämta appen!

Hej!

I plick-appen har du fri tillgång till alla funktioner och kan gratis lägga upp saker till försäljning. ladda hem appen gratis för att köpa, sälja, följa och likea. plick finns på App Store och Google Play!

Gå till App Store Gå till Google Play Android app on Google Play