Entreprenörsboken : vol 1 (inbunden)
Entreprenörsboken : vol 1 (inbunden)
I Entreprenörsboken, entreprenörernas egen bok, får vi träffa 38 framstående entreprenörer. Vi får lära känna både entreprenören och personen bakom företagen. De berättar om hur allt började, vilka hinder de stött på under vägen, om sena nätter och vägval, men framför allt om lyckan i att få arbeta med det de brinner för. De vill förmedla den glädje och tillfredsställelse som entreprenörskapet för med sig, men också visa på att det innebär hårt arbete och många utmaningar. Genom att varva kunskap och inspiration får läsaren en unik inblick i alla delar av entreprenörslivet, från det strategiska tänkandet för att bygga sitt bolag, till den mer personliga sidan med hur man tar hand om sig själv, och hur betydelsefullt det är med stöd från omgivningen. Boken är den första i sitt slag, då den är både en kunskaps- och inspirationsbok, och helt och hållet utgår från entreprenörernas egna erfarenheter. Detta är en bok för alla som drömmer om, brinner för och tycker entreprenörskap är viktigt. Boken förmedlar glädje och framtidshopp, och är en fantastisk källa att ösa ur. Exempel på porträtterade entreprenörer: Ayad Al Saffar, Kin Group inkl. Ur&Penn Torsten Jansson, New Wave Group Johan Skarborg, Academic Work Kristina Lindhe, The Lexington Company Greger Hagelin, WeSC Isabella Löwengrip, Blondinbella Salvatore Grimaldi, Grimaldi Industri-koncernen Martin Gren, Axis Olof Stenhammar, OMX Yngve Bergqvist, Icehotel Signhild Arnegård-Hansen, Svenska Lantchips Bicky Chakraborty, Elite Hotels Gun Nowak, FACE Stockholm Per Holknekt, Odd Molly ”Entreprenörsboken är ett värdefullt bidrag till Sveriges blivande och nya entreprenörer. Boken förmedlar ingående insikter i hur ett framgångsrikt företagande kan utvecklas, vilket är själva kärnan i ett dynamiskt näringsliv och en förutsättning för ett innovativ och rikt samhälle. Boken är unik eftersom den genomgående baseras på erfarenheter från dagens entreprenörer, d.v.s. det är entreprenörerna själva som till stora delar författat boken och inte administratörer eller utredare. I dagens samhällsomvandling, som drivs på av globaliseringen och en snabb teknisk utveckling, finns det all anledning för beslutsfattare inom politik och näringsliv att ta del av innehållet för att öka sin förståelse för entreprenörer och entreprenörskapets möjligheter.” Pontus Braunerhjelm, Professor i Entreprenörskap KTH och VD för Entreprenörskapsforum Format Inbunden Omfång 366 sidor Språk Svenska Förlag Founders Alliance i Sverige AB Utgivningsdatum 2011-11-29 ISBN 9789197986809
Detaljer
Pris | 239kr |
Storlek | - |
Kategori | bocker |
Hur funkar Plick?
Hur köper jag på Plick?
Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?
1. Sök
Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg
2. Snacka
Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!
3. Köp!
Hur säljer jag på Plick?
Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!
1. Fota
Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.
2. Tagga
Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas
3. Sälj!