Kategorier Varumärken

Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner (bok, kartonnage)

Boken lyfter fram de centrala staberna, den stödjande verksamheten i organisationen, som sällan fått stå i rampljuset i böcker om företagsekonomi och organisation. Den pågående utvecklingen innebär att hela eller delar av exempelvis inköp, ekonomi, HR och IT ofta bedrivs i så kallade Shared Service Center eller Verksamhetsstöd. Författarna, som är organisationskonsulter, lyfter fram Service Management som ett utmärkt verktyg för hur man kan omvandla sin stab till ett kundanpassat, kostnadseffektivt och strategiskt bidragande verksamhetsstöd. De beskriver hur man gör för att uppfylla alla krav som ställs från ägare, politiker och ledning när det gäller nytto- och besparingseffekter, samtidigt som verksamheten ska erbjuda stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter för medarbetarna. Boken vänder sig till dig som är ansvarig för en stab eller stödfunktion, men också till dig som är VD eller GD och ansvarig för att få ut mesta möjliga nytta av dessa stödjande resurser. Böcker om företagsekonomi handlar ofta om storföretagens problem och lösningar. I denna bok har författarna valt ett bredare perspektiv och beskriver ett aktuellt ämne, stabs- och stödfunktionernas utveckling, för såväl offentlig som privat sektor och stora och medelstora företag. Man fångar därför såväl skilda förutsättningar som för- och nackdelar med olika lösningar. Christer Jönsson VD KF Shared Services AB. Samordning och effektivisering av stödjande verksamhet är ett aktuellt ämne inom såväl privat som offentlig sektor. Hittills har det dock saknats någon bra bok på området. Anders Kron och Mikael Wallgren har genom sammanställning av egen verksamhet, akademisk teori och andras erfarenheter lyckats fylla ut detta tomrum på ett bra sätt. Roger Eklund stf GD Energimyndigheten    Format Kartonnage   Omfång 215 sidor   Språk Svenska   Förlag Ekerlids   Utgivningsdatum 2015-10-16   Medverkande Mikael Wallgren   ISBN 9789188193001  . Böcker.
Boken lyfter fram de centrala staberna, den stödjande verksamheten i organisationen, som sällan fått stå i rampljuset i böcker om företagsekonomi och organisation. Den pågående utvecklingen innebär att hela eller delar av exempelvis inköp, ekonomi, HR och IT ofta bedrivs i så kallade Shared Service Center eller Verksamhetsstöd. Författarna, som är organisationskonsulter, lyfter fram Service Management som ett utmärkt verktyg för hur man kan omvandla sin stab till ett kundanpassat, kostnadseffektivt och strategiskt bidragande verksamhetsstöd. De beskriver hur man gör för att uppfylla alla krav som ställs från ägare, politiker och ledning när det gäller nytto- och besparingseffekter, samtidigt som verksamheten ska erbjuda stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter för medarbetarna. Boken vänder sig till dig som är ansvarig för en stab eller stödfunktion, men också till dig som är VD eller GD och ansvarig för att få ut mesta möjliga nytta av dessa stödjande resurser. Böcker om företagsekonomi handlar ofta om storföretagens problem och lösningar. I denna bok har författarna valt ett bredare perspektiv och beskriver ett aktuellt ämne, stabs- och stödfunktionernas utveckling, för såväl offentlig som privat sektor och stora och medelstora företag. Man fångar därför såväl skilda förutsättningar som för- och nackdelar med olika lösningar. Christer Jönsson VD KF Shared Services AB. Samordning och effektivisering av stödjande verksamhet är ett aktuellt ämne inom såväl privat som offentlig sektor. Hittills har det dock saknats någon bra bok på området. Anders Kron och Mikael Wallgren har genom sammanställning av egen verksamhet, akademisk teori och andras erfarenheter lyckats fylla ut detta tomrum på ett bra sätt. Roger Eklund stf GD Energimyndigheten    Format Kartonnage   Omfång 215 sidor   Språk Svenska   Förlag Ekerlids   Utgivningsdatum 2015-10-16   Medverkande Mikael Wallgren   ISBN 9789188193001  . Böcker.

Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner (bok, kartonnage)

Boken lyfter fram de centrala staberna, den stödjande verksamheten i organisationen, som sällan fått stå i rampljuset i böcker om företagsekonomi och organisation. Den pågående utvecklingen innebär att hela eller delar av exempelvis inköp, ekonomi, HR och IT ofta bedrivs i så kallade Shared Service Center eller Verksamhetsstöd. Författarna, som är organisationskonsulter, lyfter fram Service Management som ett utmärkt verktyg för hur man kan omvandla sin stab till ett kundanpassat, kostnadseffektivt och strategiskt bidragande verksamhetsstöd. De beskriver hur man gör för att uppfylla alla krav som ställs från ägare, politiker och ledning när det gäller nytto- och besparingseffekter, samtidigt som verksamheten ska erbjuda stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter för medarbetarna. Boken vänder sig till dig som är ansvarig för en stab eller stödfunktion, men också till dig som är VD eller GD och ansvarig för att få ut mesta möjliga nytta av dessa stödjande resurser. Böcker om företagsekonomi handlar ofta om storföretagens problem och lösningar. I denna bok har författarna valt ett bredare perspektiv och beskriver ett aktuellt ämne, stabs- och stödfunktionernas utveckling, för såväl offentlig som privat sektor och stora och medelstora företag. Man fångar därför såväl skilda förutsättningar som för- och nackdelar med olika lösningar. Christer Jönsson VD KF Shared Services AB. Samordning och effektivisering av stödjande verksamhet är ett aktuellt ämne inom såväl privat som offentlig sektor. Hittills har det dock saknats någon bra bok på området. Anders Kron och Mikael Wallgren har genom sammanställning av egen verksamhet, akademisk teori och andras erfarenheter lyckats fylla ut detta tomrum på ett bra sätt. Roger Eklund stf GD Energimyndigheten Format Kartonnage Omfång 215 sidor Språk Svenska Förlag Ekerlids Utgivningsdatum 2015-10-16 Medverkande Mikael Wallgren ISBN 9789188193001

Detaljer

Pris 315kr
Storlek -
Kategori bocker

Ladda ner appen

Köp, sälj & upptäck med PLICK

Hur funkar Plick?

Hur köper jag på Plick?

Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?

1. Sök

Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg

2. Snacka

Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!

3. Köp!

Hur säljer jag på Plick?

Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!

1. Fota

Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.

2. Tagga

Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas

3. Sälj!

Hämta appen!

Hej!

I plick-appen har du fri tillgång till alla funktioner och kan gratis lägga upp saker till försäljning. ladda hem appen gratis för att köpa, sälja, följa och likea. plick finns på App Store och Google Play!

Gå till App Store Gå till Google Play Android app on Google Play