Kategorier Varumärken

Värdet av konst ? för människa, näringsliv och samhälle (häftad)

Boken 'Värdet av konst' erbjuder en unik sammanställning av studier, rapporter och intervjuer som beskriver och bekräftar konstens värde för individer, företag och för samhället i stort. Den visar hur konst kan få dig att tänka annorlunda, samt hur företag och samhället kan använda sig av konst för att utvecklas.   Boken vänder sig till konstnärer, politiker, företag, gallerister, konstinvesterare, marknadsförare, museichefer och, inte minst, till konstintresserade. Helt enkelt till alla som vill förstå och höja värdet av konst i sitt eget liv och i sin omgivning. Värdet av konst lär dig nyttja det värde som konst har idag och kan ha i framtiden.   Intervjuade i boken:  Daniel Birnbaum, chef Moderna museet; Micael Dahlén, professor Handelshögskolan i Stockholm; Linn Fernström, konstnär; Rikard Förare, Kultur & Näringsliv; Marianne Lindberg De Geer, konstnär; Kerstin Lord, Åmells konsthandel; Ulrika Lövdahl, Global Art Manager Absolut Vodka; Bo Madestrand, konstkritiker; Katarina Swanström, utvecklingschef Moderna museet; Henrik Vibskov, konstnär/kreatör   Sagt om boken:  ?I ett ämne som konst, som under lång tid varit utlämnad enbart till subjektivt tyckande, kliver det nu fram unga människor som seriöst tar sig an den svåra men viktiga uppgiften att ta reda på vad konst är, hur den fungerar och vad man ska ha den till. Vilket kan leda till att man inom en rimlig framtid har möjlighet att ta konsten på allvar och den kan ta sin rättmätiga plats bredvid de andra vetenskaperna.?  Ernst Billgren, konstnär   ?Äntligen finns boken som reder upp i den ofta så förvirrande debatten om konstens värde. Rekommenderas till alla, men särskilt till politiker, företagare och beslutsfattare på alla nivåer som här har chansen att snabbt bilda sig ? och öppna ögonen för konstens möjligheter.?  Maria Lantz, rektor Konstfack   ?Boken Värdet av konst erbjuder en genomgång av konstbegreppet både för kunniga och okunniga. En analys av konstens värde, som klargör både för betraktaren/konsumenten och investeraren, oberoende om denne är privat eller offentlig. Boken presenterar en stark argumentation för konstens och kulturens betydelse för samhällsutvecklingen.?  Magnus Lagerkvist, ordförande Kultur & Näringsliv   ?Konstens värde har länge varit något luddigt, ogripbart och imprecist. Men inte nu längre. Läs boken och bli fullständigt klar över vilket värde konsten har för människor, för organisationer och för samhället i stort.?  Lars Strannegård, prorektor och professor vid Handelshögskolan i Stockholm samt styrelseledamot Statens kulturråd   ?Kulturpolitik löper ofta stor risk att reduceras till diskussioner om anslag och bristen på pengar. Behovet av en god teori för kulturpolitiken försummas. Boken Värdet av konst hjälper läsaren att forma en god kultursyn, vilket är grunden till god kunskap och i förlängningen en god kulturpolitik.?  Bengt Göransson, fd kulturminister   Om författarna:  Karolina Modig är journalist, redaktör för Konstnären och Fotografiskas tidning, bokredaktör och författare. Som journalist bevakar hon framförallt kultur, med särskilt fokus på den svenska konstvärlden. Karolina är utbildad journalist vid JMK, JMG och Poppius. Hon har gått en ettårig konstutbildning på KV Konstskola i Göteborg och höll 2011 en separatutställning i Stockholm. Karolina har även haft uppdrag som föreläsare och moderator.   Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och vid Stockholms Universitet. Hans forskning undersöker hur människor bearbetar och påverkas av olika typer av kommunikation, samt orsakerna och effekterna av mänsklig kreativitet. Erik föreläser regelbundet inom akademin, samt för företag och organisationer inom olika branscher. Under fem år drev Erik ett galleri för unga konstnärer, och han har visat sin egen konst vid ett flertal utställningar.    Format Häftad   Omfång 201 sidor   Språk Svenska   Förlag Rheologica Publishing   Utgivningsdatum 2013-09-20   Medverkande Erik Modig   ISBN 9789198039344  . Böcker.
Boken 'Värdet av konst' erbjuder en unik sammanställning av studier, rapporter och intervjuer som beskriver och bekräftar konstens värde för individer, företag och för samhället i stort. Den visar hur konst kan få dig att tänka annorlunda, samt hur företag och samhället kan använda sig av konst för att utvecklas.   Boken vänder sig till konstnärer, politiker, företag, gallerister, konstinvesterare, marknadsförare, museichefer och, inte minst, till konstintresserade. Helt enkelt till alla som vill förstå och höja värdet av konst i sitt eget liv och i sin omgivning. Värdet av konst lär dig nyttja det värde som konst har idag och kan ha i framtiden.   Intervjuade i boken:  Daniel Birnbaum, chef Moderna museet; Micael Dahlén, professor Handelshögskolan i Stockholm; Linn Fernström, konstnär; Rikard Förare, Kultur & Näringsliv; Marianne Lindberg De Geer, konstnär; Kerstin Lord, Åmells konsthandel; Ulrika Lövdahl, Global Art Manager Absolut Vodka; Bo Madestrand, konstkritiker; Katarina Swanström, utvecklingschef Moderna museet; Henrik Vibskov, konstnär/kreatör   Sagt om boken:  ?I ett ämne som konst, som under lång tid varit utlämnad enbart till subjektivt tyckande, kliver det nu fram unga människor som seriöst tar sig an den svåra men viktiga uppgiften att ta reda på vad konst är, hur den fungerar och vad man ska ha den till. Vilket kan leda till att man inom en rimlig framtid har möjlighet att ta konsten på allvar och den kan ta sin rättmätiga plats bredvid de andra vetenskaperna.?  Ernst Billgren, konstnär   ?Äntligen finns boken som reder upp i den ofta så förvirrande debatten om konstens värde. Rekommenderas till alla, men särskilt till politiker, företagare och beslutsfattare på alla nivåer som här har chansen att snabbt bilda sig ? och öppna ögonen för konstens möjligheter.?  Maria Lantz, rektor Konstfack   ?Boken Värdet av konst erbjuder en genomgång av konstbegreppet både för kunniga och okunniga. En analys av konstens värde, som klargör både för betraktaren/konsumenten och investeraren, oberoende om denne är privat eller offentlig. Boken presenterar en stark argumentation för konstens och kulturens betydelse för samhällsutvecklingen.?  Magnus Lagerkvist, ordförande Kultur & Näringsliv   ?Konstens värde har länge varit något luddigt, ogripbart och imprecist. Men inte nu längre. Läs boken och bli fullständigt klar över vilket värde konsten har för människor, för organisationer och för samhället i stort.?  Lars Strannegård, prorektor och professor vid Handelshögskolan i Stockholm samt styrelseledamot Statens kulturråd   ?Kulturpolitik löper ofta stor risk att reduceras till diskussioner om anslag och bristen på pengar. Behovet av en god teori för kulturpolitiken försummas. Boken Värdet av konst hjälper läsaren att forma en god kultursyn, vilket är grunden till god kunskap och i förlängningen en god kulturpolitik.?  Bengt Göransson, fd kulturminister   Om författarna:  Karolina Modig är journalist, redaktör för Konstnären och Fotografiskas tidning, bokredaktör och författare. Som journalist bevakar hon framförallt kultur, med särskilt fokus på den svenska konstvärlden. Karolina är utbildad journalist vid JMK, JMG och Poppius. Hon har gått en ettårig konstutbildning på KV Konstskola i Göteborg och höll 2011 en separatutställning i Stockholm. Karolina har även haft uppdrag som föreläsare och moderator.   Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och vid Stockholms Universitet. Hans forskning undersöker hur människor bearbetar och påverkas av olika typer av kommunikation, samt orsakerna och effekterna av mänsklig kreativitet. Erik föreläser regelbundet inom akademin, samt för företag och organisationer inom olika branscher. Under fem år drev Erik ett galleri för unga konstnärer, och han har visat sin egen konst vid ett flertal utställningar.    Format Häftad   Omfång 201 sidor   Språk Svenska   Förlag Rheologica Publishing   Utgivningsdatum 2013-09-20   Medverkande Erik Modig   ISBN 9789198039344  . Böcker.

Värdet av konst ? för människa, näringsliv och samhälle (häftad)

Boken 'Värdet av konst' erbjuder en unik sammanställning av studier, rapporter och intervjuer som beskriver och bekräftar konstens värde för individer, företag och för samhället i stort. Den visar hur konst kan få dig att tänka annorlunda, samt hur företag och samhället kan använda sig av konst för att utvecklas. Boken vänder sig till konstnärer, politiker, företag, gallerister, konstinvesterare, marknadsförare, museichefer och, inte minst, till konstintresserade. Helt enkelt till alla som vill förstå och höja värdet av konst i sitt eget liv och i sin omgivning. Värdet av konst lär dig nyttja det värde som konst har idag och kan ha i framtiden. Intervjuade i boken: Daniel Birnbaum, chef Moderna museet; Micael Dahlén, professor Handelshögskolan i Stockholm; Linn Fernström, konstnär; Rikard Förare, Kultur & Näringsliv; Marianne Lindberg De Geer, konstnär; Kerstin Lord, Åmells konsthandel; Ulrika Lövdahl, Global Art Manager Absolut Vodka; Bo Madestrand, konstkritiker; Katarina Swanström, utvecklingschef Moderna museet; Henrik Vibskov, konstnär/kreatör Sagt om boken: ?I ett ämne som konst, som under lång tid varit utlämnad enbart till subjektivt tyckande, kliver det nu fram unga människor som seriöst tar sig an den svåra men viktiga uppgiften att ta reda på vad konst är, hur den fungerar och vad man ska ha den till. Vilket kan leda till att man inom en rimlig framtid har möjlighet att ta konsten på allvar och den kan ta sin rättmätiga plats bredvid de andra vetenskaperna.? Ernst Billgren, konstnär ?Äntligen finns boken som reder upp i den ofta så förvirrande debatten om konstens värde. Rekommenderas till alla, men särskilt till politiker, företagare och beslutsfattare på alla nivåer som här har chansen att snabbt bilda sig ? och öppna ögonen för konstens möjligheter.? Maria Lantz, rektor Konstfack ?Boken Värdet av konst erbjuder en genomgång av konstbegreppet både för kunniga och okunniga. En analys av konstens värde, som klargör både för betraktaren/konsumenten och investeraren, oberoende om denne är privat eller offentlig. Boken presenterar en stark argumentation för konstens och kulturens betydelse för samhällsutvecklingen.? Magnus Lagerkvist, ordförande Kultur & Näringsliv ?Konstens värde har länge varit något luddigt, ogripbart och imprecist. Men inte nu längre. Läs boken och bli fullständigt klar över vilket värde konsten har för människor, för organisationer och för samhället i stort.? Lars Strannegård, prorektor och professor vid Handelshögskolan i Stockholm samt styrelseledamot Statens kulturråd ?Kulturpolitik löper ofta stor risk att reduceras till diskussioner om anslag och bristen på pengar. Behovet av en god teori för kulturpolitiken försummas. Boken Värdet av konst hjälper läsaren att forma en god kultursyn, vilket är grunden till god kunskap och i förlängningen en god kulturpolitik.? Bengt Göransson, fd kulturminister Om författarna: Karolina Modig är journalist, redaktör för Konstnären och Fotografiskas tidning, bokredaktör och författare. Som journalist bevakar hon framförallt kultur, med särskilt fokus på den svenska konstvärlden. Karolina är utbildad journalist vid JMK, JMG och Poppius. Hon har gått en ettårig konstutbildning på KV Konstskola i Göteborg och höll 2011 en separatutställning i Stockholm. Karolina har även haft uppdrag som föreläsare och moderator. Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och vid Stockholms Universitet. Hans forskning undersöker hur människor bearbetar och påverkas av olika typer av kommunikation, samt orsakerna och effekterna av mänsklig kreativitet. Erik föreläser regelbundet inom akademin, samt för företag och organisationer inom olika branscher. Under fem år drev Erik ett galleri för unga konstnärer, och han har visat sin egen konst vid ett flertal utställningar. Format Häftad Omfång 201 sidor Språk Svenska Förlag Rheologica Publishing Utgivningsdatum 2013-09-20 Medverkande Erik Modig ISBN 9789198039344

Detaljer

Pris 189kr
Storlek -
Kategori bocker

Ladda ner appen

Köp, sälj & upptäck med PLICK

Hur funkar Plick?

Hur köper jag på Plick?

Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?

1. Sök

Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg

2. Snacka

Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!

3. Köp!

Hur säljer jag på Plick?

Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!

1. Fota

Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.

2. Tagga

Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas

3. Sälj!

Hämta appen!

Hej!

I plick-appen har du fri tillgång till alla funktioner och kan gratis lägga upp saker till försäljning. ladda hem appen gratis för att köpa, sälja, följa och likea. plick finns på App Store och Google Play!

Gå till App Store Gå till Google Play Android app on Google Play