Förvandlingen (lättläst) (inbunden)
Förvandlingen (lättläst) (inbunden)
När Gregor Samsa vaknar upp en morgon är han förvandlad. Han har sovit oroligt hela natten och drömt märkliga drömmar. När det ljusnar utanför fönstret är Gregor inte människa längre. Han har förvandlats till en stor insekt, en skalbagge. Men han tänker fortfarande som en människa.Gregor Samsa arbetar som handelsresande och hans föräldrar och syster lever på hans lön. De blir oroliga hur de nu ska klara sig. De ser på den äckliga skalbaggen med avsky. Den enda som tycker lite synd om Gregor är hans syster Greta som ger honom mat två gånger om dagen.Hur ska det gå? Kan Gregor överleva?Franz Kafkas berättelse har kallats världslitteraturens bästa novell. Malin Lindroth har bearbetat denna klassiker till lättläst. Format Inbunden Omfång 79 sidor Språk Svenska Förlag LL-förlaget Utgivningsdatum 2010-08-30 Medverkande Jens Andersson Medverkande Malin Lindroth ISBN 9789170533280
Detaljer
Pris | 209kr |
Storlek | - |
Kategori | bocker |
Hur funkar Plick?
Hur köper jag på Plick?
Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?
1. Sök
Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg
2. Snacka
Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!
3. Köp!
Hur säljer jag på Plick?
Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!
1. Fota
Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.
2. Tagga
Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas
3. Sälj!