


Kejsarn av Portugallien (lättläst) (häftad)
114 SEK
/LÄTTLÄST/ Jan i Skrolycka höll sitt nyfödda barn i famnen. Aldrig förut hade han sett ett så fint barn. För första gången någonsin kände han att han älskade en annan människa. Dottern Klara Fina blir det viktigaste i Jans liv. Hon växer upp och varje dag är han tacksam att hon finns hos honom. När Klara Fina måste resa till Stockholm blir Jans längtan efter henne för svår. Jan saknar sin älskade dotter så att han blir galen. Han börjar låtsas att han är en annan. Att han är kejsaren av Portugallien. Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf är en vacker och sorglig berättelse om kärleken mellan en far och en dotter. Boken är bearbetad till lättläst av Malin Lindroth.Lättlästnivå: 3 - Lätt Format Häftad Omfång 157 sidor Språk Svenska Förlag LL-förlaget Utgivningsdatum 2023-08-01 Medverkande Kristin Lidström Medverkande Malin Lindroth ISBN 9789189779051