plick x bookhero

Madame Bovary (lättläst) (häftad)

Storlek: -
Category: Böcker

114,00 SEK

Beskrivning

Emma Bovary lever ett trist liv med läkaren Charles. Hon längtar efter romantik och ett liv i lyx. Emma tar sig flera älskare men de sviker henne gång på gång. För att trösta sig köper hon dyra kläder och prydnader. Hon träffar en ung man, Léon, som hon svärmar för. Men Emmas stora passion blir godsägaren Rodolphe som snart tröttnar på hennes överdrivna kärlek. Kommer Emma någonsin att finna en mening med sitt liv? Madame Bovary är en världens mest kända kärlekshistorier. Malin Lindroth har återberättat den till lättläst svenska. Format Häftad Omfång 120 sidor Språk Svenska Förlag LL-förlaget Utgivningsdatum 2017-06-22 Medverkande Malin Lindroth Medverkande Jens Andersson ISBN 9789188073518