Kategorier Varumärken

Flygpassagerares rättigheter (häftad)

Den som varit flygresenär har kanske erfarenhet av att flygresan ställts in eller försenats eller av att bli nekad att få stiga ombord på flygplanet. Kanske har också det incheckade bagaget kommit bort, skadats eller försenats. Flygresenären kan också ha fått felaktiga biljetter eller fel information om flygtider. Det kan kanske hända att en måltid som ska ingå i priset för biljetten uteblir. Det förekommer också att passagerare skadas eller omkommer i samband med en flygning. Den här boken handlar om sådana eller andra typer av avtalsbrott och skador som kan drabba flygpassagerare. I boken beskrivs vilka rättigheter passagerarna har i sådana situationer. Bl.a. behandlas passagerarnas rätt till ersättning för skador som drabbar dem och deras rätt till ekonomisk kompensation i övrigt vid avtalsbrott av dessa olika slag. En redogörelse lämnas också rörande vilka krav på service och assistans som passagerarna kan ställa på flygbolagen i samband med förseningar och inställda flygningar. Också researrangörers och resebyråers ansvar berörs. I boken redovisas de olika regelsystem som gäller, bl.a. EU-förordningar, paketreselagen, den s.k. Montrealkonventionen och den s.k. Warszawakonventionen. Boken vänder sig i första hand till läsare som kanske inte normalt arbetar med frågor om flygpassagerares rättigheter. Men den passar också för flygbolags och researrangörers reklamationshandläggare, konsumentvägledare och andra som ger råd åt konsumenter. Också jurister och andra som har att i domstolar, nämnder, myndigheter och organisationer ta ställning i frågor som rör flygpassagerares rättigheter eller som för flygpassagerares eller näringsidkares talan i tvister på detta område kan ha nytta av boken. Även den som då och då är flygresenär kan ha glädje av att ta del av bokens innehåll. Anders Eriksson, som är jurist och civilekonom, har arbetat med dessa frågor bl.a. under sin tid som rättschef i Justitiedepartementet och som avdelningsordförande i Allmänna reklamationsnämnden. Han är juris hedersdoktor vid Uppsala universitet.    Format Häftad   Omfång 274 sidor   Språk Svenska   Förlag Karnov Group   Utgivningsdatum 2014-01-10   ISBN 9789176105221  . Böcker.
Den som varit flygresenär har kanske erfarenhet av att flygresan ställts in eller försenats eller av att bli nekad att få stiga ombord på flygplanet. Kanske har också det incheckade bagaget kommit bort, skadats eller försenats. Flygresenären kan också ha fått felaktiga biljetter eller fel information om flygtider. Det kan kanske hända att en måltid som ska ingå i priset för biljetten uteblir. Det förekommer också att passagerare skadas eller omkommer i samband med en flygning. Den här boken handlar om sådana eller andra typer av avtalsbrott och skador som kan drabba flygpassagerare. I boken beskrivs vilka rättigheter passagerarna har i sådana situationer. Bl.a. behandlas passagerarnas rätt till ersättning för skador som drabbar dem och deras rätt till ekonomisk kompensation i övrigt vid avtalsbrott av dessa olika slag. En redogörelse lämnas också rörande vilka krav på service och assistans som passagerarna kan ställa på flygbolagen i samband med förseningar och inställda flygningar. Också researrangörers och resebyråers ansvar berörs. I boken redovisas de olika regelsystem som gäller, bl.a. EU-förordningar, paketreselagen, den s.k. Montrealkonventionen och den s.k. Warszawakonventionen. Boken vänder sig i första hand till läsare som kanske inte normalt arbetar med frågor om flygpassagerares rättigheter. Men den passar också för flygbolags och researrangörers reklamationshandläggare, konsumentvägledare och andra som ger råd åt konsumenter. Också jurister och andra som har att i domstolar, nämnder, myndigheter och organisationer ta ställning i frågor som rör flygpassagerares rättigheter eller som för flygpassagerares eller näringsidkares talan i tvister på detta område kan ha nytta av boken. Även den som då och då är flygresenär kan ha glädje av att ta del av bokens innehåll. Anders Eriksson, som är jurist och civilekonom, har arbetat med dessa frågor bl.a. under sin tid som rättschef i Justitiedepartementet och som avdelningsordförande i Allmänna reklamationsnämnden. Han är juris hedersdoktor vid Uppsala universitet.    Format Häftad   Omfång 274 sidor   Språk Svenska   Förlag Karnov Group   Utgivningsdatum 2014-01-10   ISBN 9789176105221  . Böcker.

Flygpassagerares rättigheter (häftad)

Den som varit flygresenär har kanske erfarenhet av att flygresan ställts in eller försenats eller av att bli nekad att få stiga ombord på flygplanet. Kanske har också det incheckade bagaget kommit bort, skadats eller försenats. Flygresenären kan också ha fått felaktiga biljetter eller fel information om flygtider. Det kan kanske hända att en måltid som ska ingå i priset för biljetten uteblir. Det förekommer också att passagerare skadas eller omkommer i samband med en flygning. Den här boken handlar om sådana eller andra typer av avtalsbrott och skador som kan drabba flygpassagerare. I boken beskrivs vilka rättigheter passagerarna har i sådana situationer. Bl.a. behandlas passagerarnas rätt till ersättning för skador som drabbar dem och deras rätt till ekonomisk kompensation i övrigt vid avtalsbrott av dessa olika slag. En redogörelse lämnas också rörande vilka krav på service och assistans som passagerarna kan ställa på flygbolagen i samband med förseningar och inställda flygningar. Också researrangörers och resebyråers ansvar berörs. I boken redovisas de olika regelsystem som gäller, bl.a. EU-förordningar, paketreselagen, den s.k. Montrealkonventionen och den s.k. Warszawakonventionen. Boken vänder sig i första hand till läsare som kanske inte normalt arbetar med frågor om flygpassagerares rättigheter. Men den passar också för flygbolags och researrangörers reklamationshandläggare, konsumentvägledare och andra som ger råd åt konsumenter. Också jurister och andra som har att i domstolar, nämnder, myndigheter och organisationer ta ställning i frågor som rör flygpassagerares rättigheter eller som för flygpassagerares eller näringsidkares talan i tvister på detta område kan ha nytta av boken. Även den som då och då är flygresenär kan ha glädje av att ta del av bokens innehåll. Anders Eriksson, som är jurist och civilekonom, har arbetat med dessa frågor bl.a. under sin tid som rättschef i Justitiedepartementet och som avdelningsordförande i Allmänna reklamationsnämnden. Han är juris hedersdoktor vid Uppsala universitet. Format Häftad Omfång 274 sidor Språk Svenska Förlag Karnov Group Utgivningsdatum 2014-01-10 ISBN 9789176105221

Detaljer

Pris 725kr
Storlek -
Kategori bocker

Ladda ner appen

Köp, sälj & upptäck med PLICK

Hur funkar Plick?

Hur köper jag på Plick?

Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?

1. Sök

Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg

2. Snacka

Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!

3. Köp!

Hur säljer jag på Plick?

Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!

1. Fota

Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.

2. Tagga

Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas

3. Sälj!

Hämta appen!

Hej!

I plick-appen har du fri tillgång till alla funktioner och kan gratis lägga upp saker till försäljning. ladda hem appen gratis för att köpa, sälja, följa och likea. plick finns på App Store och Google Play!

Gå till App Store Gå till Google Play Android app on Google Play