Going global : a guide to succesful internationalization (bok, danskt band, eng)
Going global : a guide to succesful internationalization (bok, danskt band, eng)
Trots att globalisering och digitalisering har gjort det enklare än någonsin tidigare att etablera sig internationellt, så innebär globala affärer fortfarande stora utmaningar och risker. Många viktiga internationaliseringsbeslut fattas ofta på basis av magkänsla eller personliga kontakter på specifika marknader. Även om detta kan fungera i enstaka fall visar forskning att avsaknaden av en robust strategi gör det svårt att åstadkomma positiva resultat i längden. Denna bok utgår från tidlösa principer och forskningsresultat från svenska och internationella strategiforskare för att beskriva vilka faktorer som gör globala affärer mer eller mindre framgångsrika. Särskilt fokus läggs vid Dunningmodellen, ett beprövat forskningsbaserat strategiskt ramverk som kan tillämpas av moderna tillväxtföretag som verkar i en global ekonomi. Dunningmodellens styrka är att den kan hjälpa alla typer av företag att utveckla balanserade insikter och strategier för globala affärer utifrån det enskilda företagets förutsättningar. Insikter och begrepp tydliggörs genom användandet av konkreta exempel från svenska företag från flera olika branscher, exempelvis Annas Pepparkakor, BabyBjörn, auktionshuset Bukowskis, techbolaget Tobii, samt tillväxtföretag inom bioteknik. Boken är skriven av forskare inom strategi och innovation vid Handelshögskolan i Stockholm och syftar till att sammanfatta relevant forskning och nya insikter på ett så praktiskt och lättillgängligt sätt som möjligt. Den är avsedd för alla som arbetar med olika former av globala affärer i strategiska, operativa, eller rådgivande roller. En viktig bok grundad i etablerad forskning som ger svenska tillväxtföretag vägledning i det internationella strategiarbetet att växa global försäljning och undvika onödiga fallgroparFredrik Fexe, Vice VD & Strategichef Business Sweden.Boken är på engelska Format Danskt band Omfång 160 sidor Språk Engelska Förlag Ekerlids Utgivningsdatum 2023-08-28 Medverkande Daniel Tolstoy Medverkande Emilia Rovira Nordman Medverkande Sara Melén Hånell ISBN 9789189323926
Detaljer
Pris | 279kr |
Storlek | - |
Kategori | bocker |
Hur funkar Plick?
Hur köper jag på Plick?
Köp din nya outfit på Plick. Tänk på de där skorna eller den där klänningen du alltid drömt om men inte riktigt haft råd med. Börja med att skapa en profil. En sökning bort kanske du hittar drömplagget till en tiondel av priset. Vågar du chansa på att inte skapa ett konto?
1. Sök
Öppna dörren till 100- tusentals second handplagg
2. Snacka
Kom överrens med säljaren och plagget kan bli ditt på några sekunder!
3. Köp!
Hur säljer jag på Plick?
Sälj dina bortglömda favoriter i appen. Har du tänkt på alla gamla favoritplagg som hamnar längre och längre in i garderoben? Med Plick får du en chans att ge dem nytt liv och dessutom tjänar du en slant på det. Din garderob kan vara en guldgruva för någon annan!
1. Fota
Fota plagget på dig själv eller häng det på en galge.
2. Tagga
Beskriv ditt plagg och gör det tillgängligt för andra fashionistas
3. Sälj!