Vi söker en serviceinriktad butik/lager-arbetare

Stegbolaget Sverige AB

Publicerat: 03 augusti 2025
Stad: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Deltid
Ansök senast: 01 september 2025

Arbetsbeskrivning


Vi söker en serviceinriktad, praktisk, ansvarstagande kollega till vårt team!

Du är morgonpigg och vill jobba med uthyrning och försäljning av stegar och ställningar till både hantverkare och privatpersoner.

Stegbolaget är en växande aktör, med över 40 års erfarenhet inom försäljning och uthyrning av stegar, ställningar och utrustning för taksäkerhet. Vi är ledande i Stor‑Stockholm och erbjuder en familjär och ordnad arbetsmiljö.

Vad vi gör:

- Säljer och hyr ut stegar, ställningar, taksäkerhet och fallskydd
- Har en väletablerad butik och lager på Adolfsbergsvägen 11 i Bromma
- Vår nya webbshop och onlinebokning ger kunder enkel tillgång till hela sortimentet – ett led i vår digitala utveckling som vi är stolta över



Varför jobba här?

- Äkta möjligheter för påverkan – hos oss är din insats betydelsefull varje dag. Du får ansvar, frihet och en tydlig roll i verksamheten
- Engagerad arbetsmiljö – liten organisation med lyhörda kollegor, där samarbete och lojalitet värderas högt
- Framtidsfokus – vi satsar på digitalisering, återvinning och hållbara processer, vilket speglas i vår webbplats och dagliga arbete
- Lokal stolthet – du arbetar med ett välkänt namn i Stor‑Stockholm och hjälper kunder i hantverks‑ och byggsektorn med rätt säkerhetsprodukter



ARBETSUPPGIFTER (bland annat):

Du ska ansvara för att bemöta kunder professionellt och hjälpsamt, både vid personliga besök och när de kontaktar oss per telefon och mail. Detta inkluderar att hantera inkommande förfrågningar och bokningar samt att registrera beställningar i verksamhetens system.

En central del i anställningen är att du har huvudansvaret för öppningen av butik och lager kl 07.00 varje morgon. Det är din uppgift att säkerställa att butiken öppnar i tid och är korrekt förberedd för dagen.

En annan del av arbetet är att hålla ordning i lagret genom att organisera hyllor, gångar och förvaringsutrymmen, och se till att allt gods förvaras och hanteras på ett säkert och överskådligt sätt. Du tar emot anlända leveranser, kontrollerar att innehåll och kvantitet stämmer överens med beställningarna samt ser till att försändelser skickas vidare i rätt tid. I arbetet ingår att rengöra och vid behov laga verksamhetens produkter och utrustning, samt se till att de löpande underhålls i enlighet med gällande rutiner.

EGENSKAPER:

Praktisk

Serviceminded

Ansvarstagande

Morgonpigg

Lösningsorienterad

Intresse för byggbranchen

KUNSKAP:

Tala Svenska & engelska

Skriva Svenska

Erfarenhet av Microsoft 365

Hantera praktiska verktyg

ARBETSTIDER:

Mån-tors 7-12, fre 7-16 (70%), förhoppningen är att öka tjänsten till 100 %.

Start omgående, provanställning 6 månader

Sök innan 1 september, intervjuer sker löpande

Sök jobbet