Personalassistent HR ICA Maxi Nacka
Nacka Stormarknad AB
Arbetsbeskrivning
Som Personalassistent blir du en viktig del av vår HR avdelning och får en varierad roll med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Du är ett stöd i det dagliga arbetet för både chefer och medarbetare och får samtidigt möjlighet att bredda dina kunskaper inom HR. Rollen passar dig som vill utvecklas vidare inom området oavsett om du precis påbörjat din karriär eller redan har viss erfarenhet. Vi ger dig förutsättningar att växa genom en individuell utvecklingsplan och långsiktiga utvecklingsmöjligheter inom HR. Dina arbetsuppgifter Som Personalassistent får du en bred och varierad roll där du är ett viktigt stöd i både det administrativa och praktiska HR-arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att du: Stöttar chefer i olika HR-processer, uppföljningar och personalfrågor Är ett stöd för medarbetare, särskilt vid introduktion och onboarding Hanterar löpande HR-administration Planerar och koordinerar utbildningar samt praktik- och praoelever Deltar i rekryteringsprocesser, exempelvis genom att boka intervjuer och ta referenser Ansvarar för delar av on- och offboardingprocessen Bidrar i praktiska uppgifter, som beställningar, tvätt av arbetskläder och även frukostservering Rollen passar dig som uppskattar ett brett arbetsområde och som trivs med att kombinera administrativa uppgifter med service och nära samarbete i det dagliga arbetet. Vi söker dig som Har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete Är van vid att arbeta i olika system och känner dig trygg i MS Office Är strukturerad och noggrann, men också trivs i en miljö där det händer mycket Har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt En positiv inställning och förmåga att samarbeta väl med andra Förmåga att ta initiativ och ansvar när situationen kräver det. Du är självständig men ser alltid värdet av samarbete och god kommunikation Meriterande kvalifikationer Erfarenhet från dagligvaruhandel eller restaurangbranschen Utbildning inom HR, personaladministration eller rekrytering Omfattning och tillträde Tjänsten är på heltid, tillsvidare, med start den 15 september. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Arbetstiderna är huvudsakligen vardagar, dagtid, men kvällsarbete kan förekomma i samband med rekryteringsevent eller interna aktiviteter. Som en del av rekryteringsprocessen genomför vi bakgrundskontroll och begär utdrag ur belastningsregistret. Om oss Maxi ICA Stormarknad Nacka är mer än en butik – vi är en levande matdestination där passion för mathantverk och omtanke för människor möts. Sedan 2002 har vi jobbat för att vara först och främst som arbetsgivare, butik, servicegivare och samhällsmedborgare. Vårt eget varumärke Nackas Egna speglar kvalitet och hantverk med allt från bröd och bakverk producerade på riktigt till hemlagade rätter och delikatesser från våran inbjudande saluhall. Vi är stolta över många samarbeten där vi tillsammans minskar matsvinn och gör hållbara val- allt för en god morgondag. Vi satsar på våra medarbetare genom vår interna affärsskola Nacka Business School och personliga utvecklingsplaner – Hos oss får du dagliga utmaningar, högt tempo, bra arbetsmiljö och stöd när du behöver. Vi erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag, frukostbuffé, utbildningar och verkliga karriärmöjligheter. Vi är stolta över utmärkelser så som Sweden's Best Managed Companies 2025, Årets Nackaföretag 2022 och Årets Butikskonditori 2023. Våra nio priser från Dagligvarugalan genom åren – bland annat Årets Fiskavdelning 2024 och Fernando Di Lucas hederspris 2020 – speglar vår passion för kvalitet och innovation. Varmt välkommen med din ansökan