Panel Admin Assistant

Kantar Media Sweden AB

Publicerat: 08 maj 2025
Stad: Göteborg
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Ansök senast: 31 maj 2025

Arbetsbeskrivning


As people increasingly move across channels and platforms, Kantar Media’s data and audience measurement, targeting, analytics and advertising intelligence services unlock insights to inform powerful decision-making.

Working with panel and first-party data in over 80 countries, we have the world’s fastest growing cross-media measurement footprint, underpinned by versatility, scale, technology and expertise, to drive long-term business growth for our clients and partners.

Our versatility, scale, technology, and expertise enable our 5000 people across Latin America, Europe, the Middle East, Asia Pacific, North America, and Africa to understand audiences and help the world’s leading organisations succeed and grow.

Location: Gothenburg, Kungstorget 2

Jobbtitel: Panel Admin Assistant

Plats: Göteborg, Kungstorget 2

Rollbeskrivning: Kantar Media har påbörjat ett nytt samarbetat med MMS för att bygga en ny Cross-Media Measurement-panel i Sverige, som kommer att vara en av de första i sitt slag i världen. Vi söker framåttänkande, mångsidiga och kundfokuserade personer till vårt team för att göra denna tittarmätningspanel till en framgång för MMS och Kantar Media.

Vi söker dig som vill vara med i den här nya organisationen och driva Sveriges nästa generations tvtittarmätningstjänst på uppdrag av MMS och svenska TV-bolag. Kärnan är att skapa en toppmodern hushållspanel, utformad för att ge en omfattande och korrekt bild av hur tittarna i Sverige engagerar sig med tvinnehåll över alla plattformar.

Urval av arbetsuppgifter:

- Göra rekryterings och onboarding samtal till panelen och underlätta onboarding av paneldeltagare.
- Kontakta panelmedlemmar för att boka besök av fälttekniker, för första installation eller återbesök av TV-mätare.
- Svara på inkommande samtal från panelmedlemmar.
- Göra utgående samtal till panelmedlemmar för att följa upp potentiella problem eller tekniska fel med mätningen.
- Samarbeta med fälttekniker medan de är i panelmedlemmarnas hem för att genomföra tester och kvalitetskontroller för att säkerställa att utrustningen är korrekt installerad.
- Ta hand om information från fälttekniker om utrustningen i panelmedlemmarnas hem och uppdatera i en central databas.
- Säkerställa att dagliga mål för rutinaktiviteter uppfylls och till förväntade standarder.
- Utföra olika valideringskontroller för att identifiera eventuella problem med data.
- Utföra alla uppgifter med ett underliggande mål att uppfylla eller överträffa avdelningens servicenivå.
- Arbeta samarbetande med all personal inom panelhanteringsteamet och andra affärsenheter.
- Arbeta skift (08:00-20:00) och vissa lördagar, samt på plats på vårt kontor i centrala Göteborg.
Vad vi söker:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, help-desk, telefonintervjuer och/eller administration. All typ av erfaremhet och vana kring telefonen som arbetsredskap är meriterande. Du kommer arbeta mycket med telefonen som redskap, viktigt att du är bekväm med detta.
- Erfarenhet av att arbeta i en operativ miljö med korta deadlines. Vi kommer ha dagliga mål med antal samtal som ska genomföras.
- Visst tekniskt intresse eller god förståelse för insamling av data, mätingar och teknisk utrustning.
- Serviceorienterad: vilja att förutse, känna igen och möta andras behov. Ha en full förståelse för de dagliga prioriteringarna och kvalitetsförväntningarna.
- Kommunikatör: Social och självsäker i att kommunicera med både kollegor och panelmedlemmar. Kunna tolka detaljerad information. Flytande i tal och skrift i svenska.
- Anpassningsbarhet: Vara flexibel beroende på vem du kommunicerar med. Vara mångsidig i ditt tillvägagångssätt till problem och kunna anpassa sig till förändrade förutsättningar.
- Samarbete: Arbeta proaktivt med dina kollegor och andra.
- Ha en positiv och energifylld inställning!
- Intern utbildning tillhandahålls.
Our offer:

At Kantar Media we have an integrated way of rewarding our people based around a simple, clear and consistent set of principles. Our approach helps to ensure we are market competitive and to support a pay for performance culture, where your reward and career progression opportunities are linked to what you deliver.

We go beyond the obvious, using intelligence, passion, and creativity to inspire new thinking and shape the world we live in. Apply for a career that’s out of the ordinary and join us.

We want to create an equality of opportunity in a fair and supportive working environment where people feel included, accepted, and are allowed to flourish in a space where their mental health and wellbeing is taken into consideration. We want to create a more diverse community to expand our talent pool, be locally representative, drive diversity of thinking and better commercial outcomes.

At Kantar Media, the diversity of our employees provides a richer environment for our employees and broader depth and breadth of thinking for our clients. Kantar is committed to inclusion and diversity; therefore, we welcome applications from all sections of society and do not discriminate based on age, race, religion, gender, pregnancy, sexual orientation, gender identity, disability, marital status, or any other legally protected characteristics.

Interested? Apply today or get in contact with maria.bonal@kantar.com to learn more.

Sök jobbet