Inköpare
Jobbusters AB
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker flera inköpare till vår kund i Ludvika!
I din roll som inköpare kommer du arbeta med massa spännande arbetsuppgifter tillsammans med dina kollegor. Exempelvis:
- Anskaffa material enligt specificerade tekniska krav, pris, leveranstider och villkor.
- Säkerställa att inköpsaktiviteter följer företagets inköpspolicy och rutiner.
- Följa upp leveranser och vidta nödvändiga åtgärder för att förhindra produktionsförseningar.
- Arbeta i ett nära samarbete med strategiskt inköp, arbetsberedning, produktion, lager och planeringsteam.
- Stötta i utvecklingen av nya standarder och arbetsrutiner för det nya affärssystemet (SAP S4/HANA).
Andra arbetsuppgifter inkluderar även att skapa inköpsorder, organisera transporter enligt avtalade Incoterms med leverantörer samt hantera avvikelser vid fakturaverifiering i förhållande till godsmottagning och inköpsorder.
Kvalifikationer
- Du har en fullständig gymnasieutbildning.
- Du har erfarenhet av inköp, upphandling eller Supply chain management.
- Du har erfarenhet av ERP-system för inköpsprocesser.
- Du har erfarenhet av att hantera varuleveranser.
- Du har goda kommunikationsfärdigheter i både svenska och engelska.
- Du har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
- Meriterande: Erfarenhet från tillverkningsindustrin.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som inköpare hos vår kund krävs en förmåga att arbeta effektivt i team och bygga goda relationer. Vidare är du en ansvarsfull och drivande person med fokus på kvalitet, leverans och kostnadseffektivitet.
Företagspresentation
Vår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension.
Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2025-08-29 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Ludvika. Distansarbete 1 dag/v är möjligt efter introduktion. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.