Hur ser plick på säkerhet?

För oss på plick är din trygghet en stor prioritet - vi värnar om att du ska känna dig säker och bekväm oavsett om du säljer eller köper varor, genom vår app. Det är en väldigt hög ambition då det sker fler och fler brott på nätet men vi jobbar konstant med att automatisera och förbättra våra system för att snabbare samt mer effektivt kunna identifiera och ta bort annonser och/eller användarprofiler som missbrukar plick samt utvecklar tekniska lösningar för en trygg handel online.

Skulle vårt system inte fånga oönskat beteende så erbjuder vi även support där du kan kontakta oss när som helst på dygnet och förvänta dig ett svar inom 3-7 arbetsdagar, även under helg. Det är viktigt att vi tar hjälp av varandra för att skydda de goda plickarna i vårt community och uppmanar därför dig att skriva till supporten om du känner dig utsatt för hat/diskriminering, upplever användaren att vara oseriös, eller bara om du har frågor/funderingar som du inte fått svar på via vår FAQ.

Vi vill också uppmana alla som använder plick att sprida ordet och utbilda varandra i vad en säker handel online mellan privatpersoner är och har ett väldigt nära samarbete med polis och myndigheter om det skulle röra sig om ett bedrägeri.

Alla vanliga frågor