Hur fungerar frakt på Plick?
På plick erbjuder vi flera olika fraktalternativ för att du som användare ska kunna välja ett som passar just dig. Då plick har avtal med respektive fraktbolag, innebär det att vi kan sätta egna och billigare fraktpriser – det gör att priset skiljer sig från den frakt som du som privatperson kan köpa hos ombud.
→ Säljare publicerar vara med de fraktalternativ hen vill erbjuda → Köpare betalar för varan, köparskydd och det fraktalternativ hen väljer att använda → Säljare klickar på “boka frakt” i appen och följer enligt fraktalternativets instruktioner → Säljare lämnar in paketet enligt fraktalternativets instruktioner
När paketet lämnats in uppdateras statusen normalt i appen inom några timmar. Både köpare och säljare kan sedan följa paketet via länken på kvittosidan i chatten. Utbetalning görs som senast 24 timmar efter att köparen har mottagit varan. Om du ej fått din utbetalning inom 2 dygn efter att varan tagits emot, var vänlig kontakta support.
De fraktalternativ som erbjuds via plicka & skicka är Postnord och Instabox.