Vanliga frågor

Communityregler

Plick har och kommer alltid vara för dig – vi gör allt vi kan för att just du ska få den bästa möjliga upplevelsen av plattformen. Vi på plick vill att du ska känna dig trygg, ha kul och få ut det mesta av vår sociala marknadsplats vilket vi tror att vi kan åstadkomma genom följande riktlinjer. Låt oss hjälpa varandra att upprätthålla dessa och bli det community som alla andra ser upp till.

Riktlinjer
Sälj och köp tryggt
- Sälj och köp i plattformen, inte utanför. Det är endast när försäljningen görs i plick-appen som vi kan hjälpa till ifall något går snett!
- Hjälp oss att anmäla kopior och olagliga föremål

Ärlighet varar längst
- Var ärlig i dina annonser. Är det något köparen bör veta, let them know!
- Visa tydligt eventuella defekter på varan

Respekt mot alla
- Behandla andra som du hade velat bli behandlad
- Tänk på att använda ett vänligt språk

Andra riktlinjer
- Vi har nolltolerans när det gäller att erbjuda sexuella tjänster, eller att kommunicera på ett sexuellt explicit sätt mot någon
- Vi tar bort alla olagliga föremål och/eller säljare associerade med föremål som droger, vapen och förfalskade (fake) föremål

Hjälp oss hålla plick tryggt
Har du upplevt att någon brutit mot våra communityregler? Berätta gärna det för oss.

Gör en anmälan till plicks support såhär:
Gå in på den profil som du vill rapportera
→ Tryck på de tre prickarna uppe i högra hörnet på profilen
→ Välj alternativet "Rapportera" och beskriv sedan ditt ärende